Pozycjonowanie sklepu internetowego to wciąż dobry sposób na zdobycie większej ilości klientów dla naszej firmy. Ale czy to się opłaca? Jak rozkładają się koszty takiego przedsięwzięcia? Dowiesz się z tego artykułu.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego

Na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego?

W ramach pozycjonowania strony sklepu internetowego agencja SEO wykonuje kilka bardzo ważnych działań. Twoja firma może skorzystać ze wszystkich opcji, albo wybrać tylko jedną z nich.

Optymalizacja strony internetowej

Agencja dokładnie analizuje kod źródłowy strony oraz jej treści, żeby była jak najlepiej czytelna dla botów indeksujących strony w wyszukiwarce. Dzięki wskazówkom od Google są oni w stanie w ten sposób organicznie podnieść jej jakość tak, żeby znalazła się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Linkowanie

Czyli innymi słowy tworzenie dużej ilości odnośników do sklepu internetowego w sieci. To jedna z najbardziej kosztownych części pozycjonowania sklepu internetowego. Najczęściej jest to tworzenie dobrej jakości artykułów z linkami do sklepu w różnych miejscach w sieci.

Unikalne treści

Google kładzie coraz większy nacisk na tworzenie unikalnych treści nie tylko na zwykłych stronach WWW, ale też na sklepach internetowych. Dobrze przygotowane teksty przyciągają zarówno użytkowników, jak i  wyszukiwarki.

Jak to wpływa na cenę pozycjonowania strony internetowej ze sklepem?

Cennik pozycjonowania sklepu internetowego – co na niego wpływa?  

Wiele zależy od tego, jaki cel chcesz osiągnąć poprzez pozycjonowanie sklepu internetowego. Warto też zwrócić uwagę na niszę, w jakiej znajduje się Twój sklep internetowy. Jeśli nie masz zbyt dużej konkurencji – nie wydasz wiele, żeby znaleźć się wyżej w wyszukiwarce internetowej.

W przypadku dużej konkurencji będziesz musiał dłużej i intensywniej walczyć o wysoką pozycję. Przekłada się też to na koszty pozycjonowania.

Na jaką kwotę w takim razie musisz się przygotować?

Jaki jest faktyczny cennik pozycjonowania sklepu internetowego?

Pora na określenie cennika pozycjonowania dla jego poszczególnych elementów. Może się ono nieco różnić, w zależności od wybranej agencji i rodzaju działalności, którą prowadzisz, jednak jesteśmy w stanie wskazać orientacyjne kwoty.

Cennik – Optymalizacja strony internetowej

Cennik optymalizacji sklepu internetowego może się wahać w okolicach 120-150 zł za godzinę pracy specjalisty od SEO. Wraz z audytem SEO jest to mniej więcej kilkanaście do kilkudziesięciu godzin pracy, żeby wszystko wyglądało perfekcyjnie.

Cennik – Linkowanie

Największą rozbieżność prezentuje linkowanie do strony. Za niskiej jakości linki możesz zapłacić 5 zł, z kolei dobrej jakości usługa, wykonana przez profesjonalistę może cię kosztować nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Cennik – Unikalne treści

Cena treści na stronę też sporo się różni. Zależnością jest tu jej jakość wykonania. Agencja SEO, posiadająca wykwalifikowanych copywriterów przygotuje dla Ciebie świetne teksty, które odpowiednio zaimplementuje na Twoim sklepie internetowym. To ma swoją cenę.

Określenie wysokości swojego budżetu pozwoli Ci lepiej dobrać jakość i ilość treści, jakie ma dla Ciebie przygotować agencja SEO. Dzięki temu nie będziesz musiał się aż tak martwić kosztami przekazanymi na ten cel.

Czy pozycjonowanie sklepu internetowego się opłaca?

Tak, jak najbardziej! Dzięki temu stajesz się lepiej widoczny w internecie, a Twój sklep zaczyna przynosić zyski. Co jeszcze możesz na tym zyskać?

  • zwiększa się ruch na Twojej stronie;
  • stajesz się bardziej rozpoznawalną firmą w branży;
  • zwiększa się poziom konwersji i wyświetleń w Twoim sklepie;
  • klienci polecają sobie Twoją markę.

Dla potwierdzenia dodamy, że w internecie możesz znaleźć ponad cztery miliardy potencjalnych klientów dla Twojego sklepu! To ogromna liczba osób, której nie da się doświadczyć prowadząc tylko sklep stacjonarny.

Mamy nadzieję, że nieco przybliżyliśmy Ci zagadnienie związane z ceną pozycjonowania sklepów internetowych w wyszukiwarkach. Jesteśmy pewni, że po lekturze tego tekstu będziesz bardziej zdecydowany na tego typu usługi.