Grafik komputerowy to osoba, która reprezentując wysoki poziom umiejętności, jest w stanie zarobić całkiem pokaźną sumę pieniędzy. Ile dokładnie? Tego nie da się w jednoznaczny sposób określić. Wszystko bowiem uzależnione jest od tego, jakie prace ta osoba będzie miała do wykonania. Cennik grafika to płynna zmienna i uzależniony jest on od wielu czynników.
Ile zapłacę za współpracę z grafikiem komputerowym?
Pytanie to chodzi po głowie wielu przedsiębiorcom, którzy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że takiej współpracy nie mogą sobie odmówić. W szczególności, jeżeli wezmą oni pod uwagę fakt tego, co taki grafik komputerowy jest w stanie dla nich wykonać. To on m.in. będzie w stanie wpłynąć na rozpoznawalność marki.
Na cennik grafika wpływ mają takie elementy jak:
Czas potrzebny na realizację zamówienia
Mówi się, że “czas to pieniądz”. Trzeba jednak pogodzić się z tym, że im szybciej ktoś będzie chciał zobaczyć efekty, tym większą ilość pieniędzy będzie musiał zapłacić. Ci najlepsi graficy mają pracę zaplanowaną na przynajmniej kilka do kilkunastu tygodni do przodu. Nie mogą oni bagatelizować innych klientów, którzy złożyli u nich wcześniej swoje zamówienia. Ewentualnym czynnikiem, który będzie mieć znaczący wpływ na przyspieszenie pracy, będzie podniesienie oferowanej stawki. O ile? Wszystko tak naprawdę uzależnione jest od grafika i jego możliwości. Trzeba również uwzględnić to, że opracowanie samego projektu zajmuje nieco czasu. W szczególności, jeżeli wszystko ma być tworzone od podstaw. Graficy zdają sobie sprawę z tego, że spoczywa na nich ogromne obciążenie i dlatego chcą wspiąć się na wyżyny swojej kreatywności, aby móc zaoferować swoim klientom coś oryginalnego i unikatowego jednocześnie. Należy mieć jednak świadomość tego, że zajmuje to nieco więcej czasu.
Kto wykonuje grafikę?
Na finalną cenę wpływ ma to, z kim będzie można podjąć się współpracy. Nie ma co ukrywać, ale osoby, które już wypracowały sobie renomę, mają nieco wyższy cennik współpracy. Ci, którzy dopiero pojawiają się na rynku, dopiero muszą zdobyć swoich klientów. To dlatego często można spotkać się u nich z nieco niższymi cenami. Nie oznacza to jednak faktu konieczności podjęcia z nimi współpracy. W pierwszej kolejności należy zapoznać się z pracami takiej osoby, aby zyskać pewność co do tego, że jest to osoba, która faktycznie jest w stanie zrealizować wybrane prace.
Nieco wyższe ceny proponowane są także przez agencję reklamową, gdzie koszt współpracy dzieli się nie tylko na samego grafika, ale także na osoby zarządzające. Mówiąc wprost – chodzi przecież o prowizję, która należy się każdej osobie zatrudniającej.
Cennik projektów graficznych
Jest to sprawa względna. Uzależniona jest ona poniekąd od stopnia skomplikowania projektu. Co innego w przypadku wymyślenia logo, które ma odtąd stać się znakiem rozpoznawczym firmy ułatwiając tym samym identyfikację wizualną. Co innego grafiki, jakie będą wykorzystywane w mediach społecznościowych lub na stronie. Nie można także zapomnieć o tym, że to najczęściej jedna osoba odpowiedzialna jest także za zaprojektowanie innych materiałów reklamowych, jakie będą wykorzystywane w trakcie kampanii reklamowej. Plakaty, katalogi reklamowe, wizytówki, itd., są takimi elementami, które muszą zostać starannie zaprojektowane, aby mogły zostać zaprezentowane szerokiemu gronu klientów.
Chcąc upewnić się co do tego, z jakimi kosztami trzeba będzie liczyć się w trakcie współpracy z grafikiem, należy poprosić o przygotowanie bezpłatnej wyceny. Zostanie ona stworzona na podstawie wytycznych, jakie zostaną przekazane przez klienta. O taką wycenę można poprosić w kilku miejscach, aby móc wybrać tą najkorzystniejszą, nie obciążającą zanadto budżetu firmowego.