Celem każdej strony internetowej jest nie tylko przekazanie informacji o firmie, ale też konwersja. Może to być zakup produktu, wykonanie telefonu do konsultanta albo zapisanie się na daną usługę.
Żeby konwersja przynosiła sukcesy, strona dla firmy musi spełnić kilka warunków. Poniżej prezentujemy, jak dobrze przygotować stronę www dla firmy.
Domena i hosting na stronę internetową dla firmy
Strona dla firmy powinna mieć własną domenę oraz hosting. Bez tego nie będzie mogła istnieć w internecie.
Stworzenie domeny jest proste w swoich założeniach. Wystarczy wymyślić krótką nazwę dla domeny, zwykle opartą na nazwie firmy. Do tego dołącza się rozszerzenie, na przykład .pl lub .com. Warto zwrócić tutaj uwagę, na jakim rynku obraca się firma – przy dużej ilości klientów zagranicznych warto od razu postawić na rozszerzeniu .com.
Jeśli firma działa w konkretnej branży albo na rynku lokalnym, można dostosować nazwę domeny w taki sposób, żeby łatwiej było ją znaleźć. Przykładem jest tutaj sushi-wolin.pl albo elektrycznebramywjazdowe.pl.
Uwaga!
Strona dla firmy może mieć kilka domen, które będą przekierowały na jedną stronę internetową. Pozwala to ściągnąć większą ilość klientów w odpowiednie miejsce. Tutaj wykorzystuje się zwykle przekierowanie 301.
Jeśli rozszerzenie .pl lub .com jest zajęte, można wykorzystać też rozszerzenie .eu lub rozszerzenia lokalne. Wybranie odpowiedniego rozszerzenia wpływa na późniejszą cenę utrzymania strony, dlatego warto się nad tym zastanowić.
A co z hostingiem strony www dla firmy?
Hosting to miejsce przechowywania wszystkich plików strony internetowej. Opłaca się go rokrocznie, a jego ceny są zależne od jego pojemności. Hosting można kupić w tym samym miejscu, co domenę dla strony firmowej. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby domena była wykupiona w miejscu A, a hosting w miejscu B. Żeby je połączyć wystarczy utworzyć przekierowanie DNS.
Do hostingu często jest dołączana skrzynka mailingowa, której drugi człon jest bezpośrednio powiązany ze stroną internetową dla firmy. Oferowana jest ona zwykle bezpłatnie.
Ile kosztuje zrobienie strony internetowej dla firmy?
Cena stworzenia strony dla firmy zależy od tego, czy firma tworzy ją samodzielnie, czy przekazuje zadanie specjalistom. Dodatkowo bierze się tu pod uwagę to, jak dana strona ma wyglądać. Inna cenę będzie miała strona-wizytówka, inną zaś strona z kilkoma podstronami i zaawansowanym systemem mailingowym.
Średni koszt stworzenia strony dla firmy to 2500 – 3000 zł.
Pierwszym etapem tworzenia strony jest omówienie tego, co ma się na niej znajdować. Często jest też to określenie celów, jakie ma ona spełniać. Wybierając odpowiednie elementy nie należy zapominać o wyglądzie strony. Takie informacje przekazuje się grafikowi UI / UX oraz copywriterowi, którzy razem przygotują treści do niej.
Stronę można postawić na systemie CMS, który ułatwia zarządzaniem treścią na niej. Najpopularniejszym wyborem jest WordPress, Joomla! lub Drupal. Nie wyklucza to jednak stworzenia strony w oparciu o kod html.
Wszystkie te działania mają swoją cenę i powinny zostać wprowadzone do kosztorysu strony internetowej dla firmy.
Co znajduje się na stronie internetowej dla firmy?
Strona www dla firmy poza wyglądem posiada także odpowiednie elementy. Niektóre ułatwiają poruszanie się po niej (jak menu na początku i końcu strony), inne zachęcają użytkowników do działania (formularze kontaktowe, przekierowania do social mediów). Ich położenie i wygląd wpływają na działania użytkowników i ich chęci do interakcji z marką.
Strona internetowa dla firmy powinna też pasować do branży. Inny wygląd będzie mieć salon kosmetyczny, a inny sklep rękodzielniczy. Połączenie zdjęć, haseł i kolorystyki pozwala wzbudzić w użytkownikowi emocje i zachęcić do działania.
Co powinno znajdować się na każdej firmowej stronie:
Dodatkowo warto pomyśleć też o:
Strony internetowe dla firm stają się coraz częściej wizytówką możliwości oraz informacją o działaniach, jakie marka podejmuje. Stworzenie skutecznej i dobrze wyglądającej strony to niemałe wyzwanie. Jednak jeśli dobrze się do tego przygotujemy, to efekt powali na kolana.